کاربرد NLP

اکنون که می دانیم NLP چیست؟ و تکنیک های آن چیست، باید به سراغ کاربردهای آن برویم. NLP بر این اساس است که چگونه افراد موفق در موقعیت های مختلف به نتایج مطلوب دست می یابند و ما می توانیم از مدل های توسعه یافته برای افزایش موفقیت و اثربخشی خود استفاده کنیم.

از این روش به عنوان روشی برای رشد شخصی با تقویت مهارت هایی مانند خود اندیشی، اعتماد به نفس و ارتباط استفاده می شود. همچنین پزشکان از این روش برای دستیابی به اهداف کار محور مانند ارتقای بهره وری یا ارتقای شغلی استفاده کرده و با استفاده از آن مغز را برنامه ریزی مجدد کرده و دستیابی به اهداف را آسان می کنند.

NLP به طور گسترده‌تری به عنوان درمانی برای اختلالات روانی، از جمله فوبیا، افسردگی، اختلال اضطراب فراگیر، و اختلال استرس پس از سانحه یا PTSD استفاده می‌شود.

به یاد داشته باشید که برای تصویرسازی ذهنی، تصور جزئیات بسیار مهم است. چنین تکنیکی برای ایجاد اعتماد کامل به خود و توانایی هایتان بسیار ضروری است.


2. تکنیک سوئیش

زمانی که برای تکنیک های پیشرفته NLP آماده هستید از این تکنیک استفاده کنید. ابتدا تصویر واضحی از آنچه نمی خواهید در ذهن خود ایجاد کنید، آن را بزرگ و واضح نشان دهید. سپس این تصویر ناخواسته را با یک تصویر واضح از آنچه می خواهید جایگزین کنید. تصویر ناخواسته را به پیش زمینه ببرید و آن را خاکستری و بی رنگ کنید.


در عوض، با پاشیدن آن با نور، رنگ و موسیقی، تصویر دوست داشتنی خود را زنده تر و رنگارنگ تر کنید. این حرکت را 3 تا 5 بار تکرار کنید. با این کار مغز خود را برای تقویت نقاط مثبت و تضعیف نقاط منفی آموزش می دهید.


3. مدل سازی

در ادامه مقاله NLP چیست؟ باید به مدلینگ اشاره کنیم. این یکی از تکنیک های NLP است که بیشترین توجه مدیران، ورزشکاران، کارآفرینان و ... را به خود جلب کرده است.این تکنیک بر اساس قانون جذب است. همان قانونی که راندا برن در کتاب راز فاش کرد.


احتمالاً این ضرب المثل را شنیده اید که می گوید: «هر چیزی که دائماً به آن فکر کنید و روی آن تمرکز کنید، به سراغتان می آید».


البته در این روش قانون جذب به این معنا نیست که بنشینید و دستان خود را روی هم بگذارید و فقط به رویاهای خود فکر کنید تا به آنها برسید. این کار نه تنها رویاها را محقق نمی کند، بلکه مانع بزرگی بر سر راه موفقیت است!


نکته اینجاست که برای بهبود زندگی خود باید اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که به موفقیت مورد نظر شما رسیده اند و بر الگوسازی رفتار آنها تمرکز کنید. در این مورد کتاب ابزارهای موفقیت ارشد می تواند کمک زیادی به شما کند


آموزش ان ال پی در اصفهان در سایت ناهید عنایتی