آموزش ان ال پی در اصفهان

آیا می دانید آنتونی رابینز نیز از دانش NLP استفاده می کند؟


آنتونی رابینز، یکی از بزرگترین سخنرانان انگیزشی در جهان که ثروتش به میلیون ها دلار در سال می رسد، از تکنیک های NLP نیز استفاده می کند. اگر کتاب های موفقیت آنتونی رابینز مانند به سوی موفقیت، قدرت نامحدود و غیره را بخوانید، او در بسیاری از تکنیک ها از NLP نام می برد و جالب است بدانید که او یکی از اولین شاگردان ریچارد بندلر و جان گریندر است. بنیانگذاران NLP). LP NLP است) و یکی از رموز موفقیت آن استفاده از تمرینات ذهنی NLP است.


او در سال های بعد تکنیک های NLP را با روش جدیدی به نام (NAC - Neuro Associative Conditioning) ترکیب کرد و تا به امروز در تمامی سمینارهای خود از آن استفاده کرد. همچنین از تکنیک های هیپنوتیزم اریکسون و تمرینات تغییر سریع باور که در کتاب ها و سمینارهای او دیده می شود در روش NLP استفاده می شود.



NLP چیست؟

NLP چیست؟ NLP مخفف Neuro Linguistic Programming است. آگاهی از تأثیر زبان کلامی و غیرکلامی (رفتار غیرکلامی) بر سیستم عصبی به معنای زبان غیر کلامی، تغییرات جسمی و رفتاری مانند حرکات چشم، دست و پا و ... است که در این علم می توانید به راحتی سیستم عصبی خود را با تجسم خلاقانه و اجرای برخی تکنیک ها تغییر دهید. (خانه NLP)


برای اثبات حرف هایم شما را به یک تمرین دعوت می کنم. لطفا چشمانتان را ببندید (البته بعد از خواندن این متن)، سپس با خیال راحت به آشپزخانه بروید و یک لیمو از یخچال بردارید و با چاقو آن را از وسط نصف کنید. یک قطعه را در دهان قرار دهید و آن را بین دندان ها فشار دهید. در این میان طعم ترش لیمو را حس خواهید کرد. میبینی!! در حین انجام این تمرین، بزاق در دهان شما ترشح می شود و احساس می کنید که لیمو بخورید. این تمرین نشان می دهد که ما می توانیم آگاهانه بر ذهن خود و اطرافیانمان تأثیر بگذاریم.


NLP به سادگی به این معناست که چگونه به ذهن خود بگوییم که رفتار کند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تصمیم بگیرید یک روز صبح زود از خواب بیدار شوید و به سفر بروید یا خوش بگذرانید. اگر دقت کنید میل به بیدار شدن و تصاویر مربوط به آن انگیزه زیادی به شما می دهد و مثلا اگر تصمیم دارید فردا ساعت ۶ صبح بیدار شوید تقریبا نیم ساعت زودتر از خواب بیدار خواهید شد. زیرا ضمیر ناخودآگاه پیام این کار را دریافت کرده است. حال اگر بتوانیم از این ویژگی ناخودآگاه برای تغییر عادات و رفتار استفاده کنیم و انتظارات خود را به زبان قابل فهم ذهن اعلام کنیم، به نتایج فوق العاده ای دست خواهیم یافت.


اطلاعات بیشتر در سایت ناهید عنایتی