دلایلی که ممکن است باعث زرد شدن دندان های کودک شما شود

اول از همه، آیا می دانستید که دندان های شیری سفیدتر از دندان های دائمی هستند؟ بله این درست است.


همانطور که کودک شما رشد می کند، یک بار دندان های خود را از دست می دهد و دندان های دائمی رشد می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است متوجه تفاوت قابل توجهی در رنگ دندان های تازه روییده و دندان های شیری شوید. در واقع، دندان های بالغ حاوی عاج بیشتری هستند که باعث می شود محتویات زیر مینای شفاف کمی زرد به نظر برسد.


هنگامی که تمام دندان های دائمی کودک شما رشد کرده و بیرون آمدند، ممکن است توجه زیادی به این رنگ نداشته باشید.


پلاک دندان

مسواک نکردن دندان ها می تواند منجر به تجمع پلاک روی سطح دندان ها و زرد شدن دندان ها شود.


علاوه بر این، غذاها و نوشیدنی ها نیز می توانند باعث تغییر رنگ دندان شوند. هنگامی که این مواد روز به روز به خوبی مسواک زده نمی شوند، می توانند منجر به ایجاد پلاک و لکه شوند.


حفره ها و حفره ها

پوسیدگی و پوسیدگی دندان می تواند رنگ دندان ها را تغییر داده و آنها را زرد نشان دهد. با توسعه پوسیدگی، ممکن است لکه های تیره روی دندان مشاهده شود. با گذشت زمان، این لکه ها می توانند منجر به سوراخ هایی در دندان شما شوند که به آن حفره می گویند.


اگر فکر می‌کنید فرزندتان ممکن است این مشکلات را داشته باشد، برای پیشگیری از عفونت دندان در اسرع وقت برای درمان به دندانپزشکی کودکان در اصفهان مراجعه کنید.


جراحت

اگر کودک شما به دندان‌هایش آسیب برساند، ممکن است رگ‌های خونی آسیب ببینند و باعث زرد، قهوه‌ای، خاکستری یا سیاه شدن دندان‌ها شوند.


پس از ضربه، مویرگ های دندان ممکن است ترکیده و باعث تجمع خون، به ویژه هموسیدرین، در کانال ها شود. آسیب حتی مینای دندان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.


ژنتیکی

مینا چیزی است که روی دندان را می پوشاند و به آن رنگ سفید می بخشد. مینای نازک، که ممکن است ژنتیکی باشد، می تواند باعث زردی یا تغییر رنگ دندان ها شود. مینای نازک دندان همچنین می تواند کودک شما را در برابر پوسیدگی دندان و سایر مشکلات سلامت دهان آسیب پذیرتر کند.


هزینه اضافی

برای کودکان بسیار کوچک، فلوئوروزیس می تواند یک وضعیت نگران کننده باشد. این وضعیت زمانی رخ می دهد که دندان های شیری در معرض مقادیر بیش از حد فلوراید آب، خمیردندان یا غذاهای غنی شده قرار می گیرند.


فلوئوروزیس می تواند باعث ایجاد لکه های سفید یا قهوه ای روی دندان ها شود و مینای اطراف آن را مایل به زرد نشان دهد.


سایر مکمل ها نیز می توانند باعث تغییر رنگ دندان شوند. به عنوان مثال، آهن می تواند باعث خاکستری یا سیاه شدن دندان ها شود.


اطلاعات بیشتر در سایت دکتر علی بهزادی