انواع روش های طراحی سایت
همانطور که می دانید تعداد شرکت های طراحی سایت در کشور ما بسیار زیاد است و هر شرکتی راه و روش خاص خود را دارد. گاهی اوقات با مراجعه به این شرکت ها با تغییرات قیمتی زیادی مواجه می شوید و ممکن است تعجب کنید که دلیل این تفاوت ها چیست؟ یکی از دلایل این تفاوت قیمت می تواند روش های مختلف طراحی سایت آنها باشد. انتخاب روش طراحی سایت مناسب به نوع کسب و کار ما بستگی دارد. برخی از وب سایت ها صرفاً جنبه اطلاع رسانی دارند و کاربر نیازی به عضویت و ارتباط با آنها ندارد. از سوی دیگر، برخی دیگر بیشتر برای تعامل با کاربران طراحی شده اند و اعضای سایت نقش مهمی در آن دارند. از سوی دیگر، وب سایت ها در نحوه مدیریت محتوای خود متفاوت هستند. یک سایت ممکن است محتوای ثابت داشته باشد یا محتوای آن پویا و دائما به روز شود. بنابراین روش طراحی وب سایت شما باید بر اساس اهداف و استراتژی های وب سایت شما تعیین شود. سایت ها را می توان به یکی از سه روش استاتیک، پویا و فلش طراحی کرد. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم.

طراحی سایت استاتیک
یکی از روش های طراحی سایت طراحی استاتیک می باشد. یک سایت ثابت تعداد صفحات مشخصی دارد و معمولا این صفحات هیچ گونه تعاملی با کاربران ندارند و به فعالیت بازدیدکنندگان واکنشی نشان نمی دهند. وب سایت های ثابت معمولا برای معرفی یک شرکت، شخصیت یا یک فعالیت خاص استفاده می شوند. این نوع وب سایت تنها یک حالت به نام نمایش دارد. وب سایت های ثابت را نمی توان به راحتی تغییر داد و معمولاً اطلاعات محتوای ثابتی دارند. صفحات استاتیک با استفاده از کدهای HTML و CSS نوشته می شوند و این کار حتی در صفحه Notepad ویندوز نیز قابل انجام است. سایت های استاتیک هیچ گونه برنامه نویسی یا پایگاه داده سمت سرور ندارند. این نوع سایت بیشتر زمانی استفاده می شود که سایت ما حداکثر سه صفحه داشته باشد. از آنجایی که تغییرات صفحه معمولاً باید به صورت دستی توسط مدیر وب سایت انجام شود، بنابراین، در سایت های بزرگ با تعداد صفحات زیاد، این کار چندان راحت نیست. در صورت نیاز به ارسال نظرات و یا ثبت نام کاربران در وب سایت، این نوع وب سایت قطعا مفید نخواهد بود. طراحی سایت استاتیک سریعتر و آسانتر از پویا است. زیرا، می توانید کدهای HTML یک صفحه را برای بقیه صفحات کپی کنید و تغییرات مورد نظر را روی آنها اعمال کنید. محتوای این نوع وب سایت می تواند متن، تصویر، ویدئو و ... باشد.

مزایای سایت استاتیک
طراحی سایت استاتیک به عنوان یکی از روش های طراحی سایت دارای مزایای بسیاری است. برخی از این مزایا در زیر ذکر شده است:

در مقایسه با روش داینامیک، این نوع وب سایت معمولا به زمان کمتری برای طراحی نیاز دارد و قطعا هزینه کمتری نیز خواهد داشت.

میزبانی این نوع سایت ها راحت تر از داینامیک است و به دلیل تعداد صفحات محدود، نیاز به فضای میزبانی زیادی ندارد.

مناسب ترین روش برای طراحی وب سایت های کوچک محسوب می شود.

نمایه سازی این سایت ها به راحتی توسط موتور جستجو انجام می شود.

سرعت بارگذاری آن حتی در سرعت پایین اینترنت قابل قبول است.

معایب سایت استاتیک
اگرچه روش استاتیک یکی از سریع ترین و مقرون به صرفه ترین روش های طراحی وب سایت محسوب می شود، اما معایبی نیز دارد. مثلا:

در دراز مدت، هزینه های زیادی را به دنبال دارد.

اگر در زمان های خاصی نیاز به تغییر سایت وجود داشته باشد، قطعاً به متخصص طراحی سایت نیاز است و هر شخصی نمی تواند چنین سایت هایی را به روز کند.

وب سایت های استاتیک همیشه به شرکت طراح وابسته هستند و بنابراین امروزه کمتر محبوب هستند.

عملکرد این نوع وب سایت بسیار محدود است و معمولاً برای سایت های اطلاع رسانی مناسب است.

تسلط بر پیاده سازی طراحی سایت در اصفهان بر اساس قابلیت های روز نیاز به مهارت بالای مدیر وب سایت شما دارد و این امر معمولاً زمان و هزینه زیادی را می طلبد.